Skal man stille op igen ?

2017-11-26

Jeg er blevet foreslået: Næste gang så skal du stille op for et af de etablerede partier, hvis du skal have en chance for at komme ind.

Det kan jeg ikke, politik er kompromisernes kunst, problemet er at lokalt der har alle partierne minimum en politik jeg ikke kan gå med på, og hvor jeg ikke kan gå på kompromis.

Og jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene hvis partiet fik gennemført netop dette.Det betyder ikke at jeg er helt uenig med alle partierne, langt fra, og havde det været småting i politikken, som jeg var uenig med, eller delvis uenig med, ja så kunne jeg godt finde på at melde mig ind, og stille op for et etableret parti.

Så har jeg set augmentet: Hvorfor skal der stemmes på en lokal liste? De har ingen partifæller i regeringen som kan støtte i forskellige sager, præcis,  derfor bør man stemme på en lokal liste, og dette er en af grundene til at jeg er medlem af en lokal liste.

Fordi politik går begge veje, og en lokal liste kan tillade sig at tænke lokalt, uden at skal skele til den topstyrede landspolitik.Det er utopi at tro at lokallisterne vil kunne skabe et flertal alene, og derfor vil et flertal indgå med etablerede partier, som kan holde kontakten til regeringen, men lokallisterne har den frihed, at de kun behøver at tænke lokalt, og derved er det borgernes sag 100% de fører.

Som lokal liste kandidat behøver man ikke kigge på blokpolitik, vi kan pege på hvem og hvad vi vil, hvis Politiken stemmer overens med vores overbevisninger, det kan være svære hvis man kigger på "rød og blå blok"Har jeg så givet op, på trods af mine meget få personlige stemmer?

Jeg skal være ærlig, da jeg så resultatet tænkte jeg, op i r... med det, ingen stemmer på mig, men da kom en garvet politiker hen til mig og sagde ordret "Tomas, det er sgu et meget godt resultat", jeg kunne ikke andet end at grine, men han sagde "kom, lad mig vise dig de andre kandidater" - Vi gik igennem rækkerne af optalte stemmer, og han viste mig en efter en, hvor mange jeg havde fået flere stemmer end, nogle havde jeg fået lidt mere end, andre havde jeg fået 8 gange flere stemmer end.

Da jeg så resultatet næste dag, kunne jeg da også se at de 4 med flest stemmer havde næsten 25% af alle stemmer, og de 10 første havde noget nær 50%, så er der altså kun ca. 50% stemmer til deling med de sidste 82 kandidater, og af alle dem var vi ganske få som var totalt ukendte, og det giver sig selv, at jo mere ukendt man er, jo færre stemmer.Samtidig havde jeg kun 3-4 uger til at føre valgkamp, og jeg er helt grøn i politik.

Konklusionen er: Det gik meget godt, og i de næste 4 år holder jeg mig igang, og til næste valg er jeg på banen igen, jeg har fået smag for det.

Jeg er super glad for oplevelsen.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang