Når man ikke er tilfreds….

2018-02-02

...Så må man jo tage ansvar og forsøge at gøre noget ved det

I går den 1 februar var der valg til folkeoplysningsudvalget og jeg stillede op.Under min præsentation forklarede jeg at jeg ville være ude iblandt foreningerne, og ville se på forhold når og hvis en klub inviterer, jeg har selv i mere end 2,5 år forsøgt at få udvalget ud og kigge på forhold i min egen klub Ji-sig Taekwondo Stevns, dette vil jeg ikke udsætte andre for (jeg har skrevet om problematikken HER  )

Derudover måtte jeg også gøre opmærksom på min skuffelse over at de 3 folkevalgte lokalpolitikkere ikke var til stede, Jeg ved at de hverken kan stemme eller har noget at skulle have sagt, jeg mener dog at de burde vise sig, og lytte, især hvis det havde endt med stemmelighed hele vejen og de skulle have taget den endelige beslutning, så er jeg forundret over at de ikke var dukket op, for hvordan skal de kunne tage en beslutning på et navn uden at have hørt personerne tale, derfor syntes jeg er skammeligt at de ikke var tilstede.

Og der blev kampvalg, over 2 omgange, der var 7 opstillere til 3 pladser og 3 suppleanter, de 2 med flest stemmer var hurtigt at finde, men for at vælge den 3. måtte vi ud i endnu et kampvalg dog var hele seancen fredelig, derfor er det dog ikke utopi at tro at det kunne være endt i en kommunalbestyrelses beslutning.

For foreningsdelen, som jeg er en del af, blev de valgte:Mig, som er ny
Orla, som allerede sad i udvalget og kommer fra modeljernbanen
Tommy, som kommer fra Rødvig Roklub, og er ny

Nu er jeg så kommet ind i udvalget, og ser frem til samarbejdet med de andre, både fra foreninger, aftenskoler, og selvfølgelig kommunalbestyrelsens medlemmer.

Jeg vil stadig ytre mine holdninger over for politikkerne, men for mig er dialog og samarbejde vigtigt, og derfor vil jeg selvfølgelig holde en god og sober tone, samtidig med at jeg vil være foreningernes vagthund.

Jeg er valgt ind af de andre foreninger, og det er mit mål at være der for alle foreninger, desværre hørte jeg flere til valget der havde holdningen: "Hvis vi kunne have fået flere hold med så vi var sikre på at komme ind, så kunne vi få flere penge vores vej", min holdning er at man ikke sidder i udvalget for at hytte sit eget skind, og jeg tror heller ikke at det er den grundlæggende holdning, men mere et udtryk for at man tror at det er sådan det foregår.

Jeg tror at det er en misforstået tanke, og jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at denne tanke forsvinder fra foreningerne, det er ekstremt vigtigt at alle behandles ligeværdigt, uanset størrelse og popularitet, og at alle føler sig retfærdigt behandlet, også selvom en beslutning går imod foreningens ønske.

Det er også vigtigt at vi får Stevns rykket op på landsplan, vi ligger på en 88. Plads på Dansk Idræts Forbunds liste over placeringer af kommuner, målt på idræt og foreningsliv. Jeg ser det som Folkeoplysningsudvalgets vigtigste opgave at være med til at hjælpe klubber og foreninger, og at være ,ed til igen at putte Stevns på landkortet som et attraktivt sted at være som klub, forening, aftenskole eller blot medlem af ovennævnte.

Jeg glæder mig rigtigt meget til at komme igang med udvalgsarbejdet.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang