Når de unge rykker - så sker der noget

2018-01-04

Det var med stor glæde at jeg i går aftes tog hjem fra det 2. møde i Klub 15.

Hvor jeg ved det første møde ledede mødet, og plantede kiim i de unge menneskers hoveder, var det lidt med en frygt at jeg i går tog til deres møde på Store Heddinge skole, min frygt gik på om de havde en forventning om at jeg skulle lede mødet, men min frygt blev i den grad gjort til skamme.

Det var styregruppen for de unge der selv ledede mødet, og ja, de mangler stadig at få styr på det møde tekniske, men det er heller ikke noget der sker natten over, og de voksne til stede havde alle en forståelse for dette, hvorfor alt forløb godt.

Det ansvar som de unge mennesker har taget på deres skuldre er stort, men de er ved godt mod, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de nok skal løfte dette ansvar.Det er ekstremt godt at opleve at voksengruppen allerede blot er en hjælp og sparringspartner, og ikke den styrende kraft, de unge vil virkelig det her, og de vokser med opgaven.

Der kom en masse ideer på bordet, men det vil jeg lade de unge selv formidle ud via referat (Jeg skal selvfølgelig nok også poste referatet når det kommer)Dette er blot et hurtigt indlæg for at fortælle hvor stolt jeg er af de unge og deres vilje.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang