Julehilsen fra Tomas P

2017-12-18

Så er året ved at rinde ud, og jeg vil sammen med min familie holde jul og nytår, derfor vil min aktivitet også falde på de sociale medier, jeg vil dog gerne benytte lejligheden til at ønske alle en god jul, samt et lykkebringende nytår,

2017 var året hvor jeg trådte ind på den lokalpolitiske scene, og det har været en oplevelse som jeg ikke ville være foruden, jeg har oplevet lokalpolitik på godt og ondt, heldigvis mest godt.

Jeg er af mine politiske kollegaer blevet taget godt imod i langt de fleste tilfælde, der er dog et par stykker som jeg særligt vil fremhæve, hvor jeg har oplevet, at selvom vi ikke altid er enige, så har vi kunnet debattere i en god og sober tone, og de har været med til at gøre min første politiske hverdag væsentligt bedre end jeg turde håbe.

- Thor Grønbæk (L) for at have fået mig til at gå ind i lokal politik og støtte i alle henseende
- Thomas R. Overgaard (S) for klap på skulderen, og for at tage hånd om mig på valgdagen
- Line Krogh Lay (R) for en altid god og sober debat, og for aktivt at gå ind i projektet med at give de unge en klub, det bliver en kamp, men er vi sammen om det skal det nok lykkedes.
- Mikkel Lundemann (C) for at få mig til at føle mig afslappet under mit første vælgermøde.

En særlig tak skal lyde til afgående borgmester Mogens Haugaard, jeg er lidt stolt over at jeg under min første valgkamp kan få en røffel fra en borgmester, det er ikke alle og enhver forundt, det var denne lille historie der bragte røre i andedammen:

En lille sød historie fra da jeg var ude med valgmateriale:

En ældre dårligt gående mand med rolator kommer imod mig.
- er du ude og sætte plakater op?
- nej det er jeg ikke, jeg er ude med valg valg materiale
- nåh..... jeg stemmer ihvertfald ikke på dig, jeg ved hvor jeg sætter mit kryds......
Manden går vidre - 3 skridt og så vender han sig om mod mig- jeg stemmer på hende med de største bryster......han fotsætter imens han gnækker for sig selv

Og det affødte følgende kommentar fra Mogens Haugaard:

Det er ganske enkelt et helt uanstændigt, krænkende og nedvædigende opslag, Thomas Bjørn Espensen Patheier.

Det har intet med humor at gøre. Det har intet med politik at gøre og jeg kan kun tage afstand fra såvel opslag som kommentarer.

Ubegribeligt at administrator af siden, accepterer den slags i forhold til kvindelige kandidater.

Jov jov, så kan man sagtens være stolt.

Hvordan det ser ud om 4 år ved jeg ikke, enten opstiller jeg for Borgerlisten Stevns, hvis den stadig eksistere, eller som enkelt person.
Jeg lægger ikke hovedet på bloggen på at jeg ikke opstiller for et etableret parti, hvis der findes et hvor jeg ikke skal give køb på mine holdninger, men det er det tværpolitiske arbejde, uden skelen til partifarver som jeg vil.

I 2017 tog jeg forskellige emner op, bla. Oprettelsen af en klub, som senere har fået arbejdstitlen Klub 15 (Se indlæg her) og jeg er glad for at der er så mange politikkere fra forskellige partier som enten er med på vognen, eller har lavet deres egne projekter, og selvom jeg kan høre at det lugter lidt af at man vil konkurrere om at komme først i mål, med en løsning, så glæder det mig.

For mig er projektet en af mange muligheder, og er det ikke dette projekt der kommer i mål, så er det forhåbentligt et andet, så der findes en løsning for de unge, og det er det vigtigste for mig, ikke hvem der bagefter kan stå og sige: Se hvad jeg har gjort, det er mig alene, det drejer sig om at vi fællesskab skal finde en løsning.

Jeg begyndte også en debat/hjælp for Ebbe, han har påpeget en dybt tåbelig planlægning af Østbanen, samt både et absurd økonomisk spild, og ikke mindst miljø mæssigt spild, på trods af mine indlæg, og Ebbes artikler, har jeg endnu ikke set en lokalpolitikker svare, derfor tænker jeg at næste skridt bliver at jeg skriver direkte til kommunalbestyrelsen, så de er tvunget til at svare, desværre er det så kun et parti der svare, og jeg ville gerne have svar fra flere, debat indlægget kan ses HER

Derudover er der forskellige mindre og større sager jeg har involveret mig i.

Hvordan ser fremtiden så ud? Jeg bliver ved, og med støtte fra min dejlige kone skal det nok gå.

I 2018 forudser jeg at der kommer en større strejke, og dette vil også ramme os på Stevns, der håber jeg at kommunalbestyrelsen er klar med løsninger.

Med Sofie Løhdes (V) udmeldinger om at de offentligt ansatte har holdt løn fest, tror jeg ikke på at man når til forhandlingsbordet i OK18, man starter simpelthen på et for forskelligt grundlag, samtidig har vi stadig det problem at lærernes overenskomst er ikke eksisterende, den er dikteret ved lov af folketinget, og dette er ikke foreneligt med den danske model.

Derfor tror jeg at store dele af hjemmeplejen vil gå i strejke sammen med FOA (Nødberedskab undtaget), at lærerne vil strejke (så det gælder om at have opsparet ferie eller kunne tage børnene med på arbejde), den kommunale administration går nok heller ikke ram forbi, det sidste jeg har hørt på jungle trommerne er at både DJØF og Magistrene også er strejke klar, da man udover deres kotymedage nu også vil fjerne den betalte frokost.

Jeg tror derfor at jeg vil have en del arbejde at lave i fagbevægelsen især i foråret, derudover deltager jeg i år i Folkemødet på Bornholm, hvor jeg lige nu arbejder på at få lov til at indgå i Panel debatten, lykkedes det, bliver det rigtigt spændende.

Jeg tror også at der i 2018 vil være en løsning for de unge imellem 18 og 25 i fritiden, jeg håber det bliver en model hvor de selv har bestemmelse over hvordan den skal se ud.

Derudover håber jeg på at få endnu en ungdomsblogger, og at det kommer til at køre så vi kan få de unges stemme ud bloggen kan ses HER 

Jeg har et håb om at der bliver ansat flere i hjemmeplejen, flere varme hænder er et must!
Det er spild af ressourcer at bruge vikarer i det omfang det er sket indtil nu.

Det kræver dog at ansatte i hjemmeplejen hjælper til, og det gør man bedst ved at overholde regler og love, også selvom det betyder ringere service, og at man ikke kan hjælpe kollegaer, hvis alle blot har en fælles forståelse, så bliver det også accepteret.

Det er lidt som at tisse i bukserne, det hjælper her og nu, men det bliver hurtigt koldt, især hvis man går ned med stress, derfor håber jeg at de ansatte vil være med til at vise ledelsen og politikkerne at ansatte er en mangelvare, der skal ansættes mindst 10 nye assistenter/hjælpere, for at få alt til at løbe rundt, uden overarbejde i ferie perioder, uden at man skal lave administrativt arbejde i sin fritid.

Der skal bare være væsentlig bedre forhold for vores hjemmepleje (så bliver forholdende også bedre for borgerne) vi taler både bedre arbejdsmiljø, arbejdsvilkår og løn, lønnen arbejder FOA på i forhold til OK18, resten må hjælperne selv blive enige om at løfte og vise ledelsen, det eneste det kræver er en stærk tillidsrepræsentant, og få stærke personligheder der tør stå frem.Sikre fremtiden nu så i undgår stress!

Derudover håber jeg på mere trafik og debat på min hjemmeside, og det regner jeg også med at der kommer, den er sprit ny, og jeg har i de sidste 30 dage haft mere end 5000 besøgende.

Til sidst vil jeg blot endnu engang ønske alle en glædelig jul og et godt nytår.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang