Corona og Institutions betaling Vol. 2

2021-05-19

Ja, det kan jo ikke undre nogen at Stevns Kommune Ikke svare, den 8 marts 2021 sendte jeg en mail til kommunen, den har jeg efter 2 måneder og 11 dage endnu ikke fået svar på - det endda selvom det er direkte til en ansat.

Derfor har jeg idag sendt følgende mail til: Line (R), Flemming (V), Mikkel (K), Henning (S), Jan (EL), Varly (DF),  Mogens (NS), Anette (V) - Jeg har en klar ide om hvem der svarer og hvem der ikke svarer - Men lad os nu se, jeg håber mine tanker bliver gjort til skamme.

Hej 

Jeg har den 8 Marts send den vedhæftede mail til Daniel, før det har jeg en tilsvarende til Stevns@stevns.dk att: rette vedkommende.
Lad mig allerførst gøre opmærksom på det fuldstændig absurde i at man hverken hos kommunen eller medarbejdere får en returmail med "Vi har dd. modtaget din mail" - det er service på et ekstremt lavt niveau.
Derudover så skal kommunens medarbejdere svare inden 10 arbejdsdage, og dette er ikke sket, de har ikke svaret inden for hhv 2 og 3 måneder, jeg har fuld forståelse for at ting kan tage længere tid under corona, men dette er simpelthen ikke i orden.
Dertil er jeg blevet gjort bekendt med andre institutioner og kommunale dagplejere, der også har været helt lukket ned uden anden pasningstilbud, hvor forældrene også der både har betalt institution og madordning.
Jeg har endvidere ventet med at sende denne mail til jer, da i har været i en travl periode


Original mailen:

Hej Daniel

Jeg har forsøgt at få rette kanaler på kommunen, men intet er sket, derfor skriver jeg direkte til dig. Det drejer sig om en indsigelse omkring fuld forældrebetaling, for forældre i Humlebien, Mariehønsene.

Sagen er at jeg har 2 børn På Mariehøns stuen i Humlebien, Ronja der er ved at skulle i SFO, og Luna der skulle starte 4 januar.

Desværre sker der det at alle pædagoger bliver ramt af Corona, det er superærgerligt, men det er jo hvad der sker i disse tider - Der bliver så meldt ud (og her kan jeg ikke huske om det var den 2 eller 3 januar, og den portal man brugte, er lukket ned nu) at man ikke kan aflevere sine børn på stuen, da der ikke er personale - Og der tilbydes ikke anden form for nødpasning (der er ikke noget meldt ud, men jeg tænker det er af hensyn til ikke at blande institutioner og/eller stuer)

Først mandag den 18 januar kunne børnene på stuen komme tilbage, men på nedsat tid, fra 0700-1500, helt frem til den 1 marts.

Derfor forstår jeg ikke at der ikke refunderes forældrebetaling, og at dette overhovedet skal rejses som et spørgsmål - og det er for mig at se uden for enhver logik at der skal betales for frokost ordning i 14 dage hvor der slet ikke serveres mad.

Som jeg ser det så bør der refunderes fuld betaling fra 1 januar til og med 17 januar, både institution og frokost ordning - Dette henset til at der ikke blev tilbudt nødpasning overhovedet, og derfor var der for forældrene intet valg, for mig betød det at jeg skulle holde fri uden løn, for at kunne være hjemme.

I perioden 18 januar til 28 februar bør der refunderes delvist.

Institutionen kunne i perioden maksimalt tilbyde 40 timers pasning

52 timers pasning/uge koster 2097kr, derved må 1 times pasning koste 40,33 kr. dvs. at beløbet for pasning bør sættes til 1614 kr. og der derfor for en fuld måned bør refunderes 483 kr. (alle udregninger med rabatter og nedsat pris må forvaltningen selv kunne udregne)

Det springende punkt her i indsigelsen er at der ikke blev tilbudt anden nødpasning, og at forældre selv har skullet betale for at holde fri, om det har været ferie, afspadsering eller fri uden løn er sådan set underordnet, samtidig opkræves der penge for en ikke leveret ydelse.

Var der nu blevet tilbudt pasning i f.eks. Rødvig eller Hårlev, eller i vores tilfælde med 2 børn, 1 i Rødvig og 1 i Hårlev - Og vi havde takket nej, så havde det været vores beslutning, ud fra forskellige parametre (eksempelvis hvad det ville koste os) - Dette valg havde vi ikke.

Corona har skabt rigtig mange "princip beslutninger" og dette er en af dem - der er jo ingen garanti for at dette ikke sker igen, på en anden stue i en anden institution.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang